Tietoa meistä

Lahden diplomi-insinöörit ja arkkitehdit ry eli LDIARY on Tekniikan Akateemisten liiton TEK alueseura, jonka tavoitteena on toimia alueensa diplomi-insinöörien ja arkkitehtien yhdyssiteenä, järjestää yritysvierailuja, esitelmätilaisuuksia ja teekkarihenkistä muuta toimintaa. Jäseneksi liittyminen ei edellytä TEKin jäsenyyttä ja jäsenmaksu on vain 20* euroa vuodessa!

Yhdistyksen historia

Yhdistys on perustettu vuonna 1947 ja sen värikkäästä historiasta on julkaistu 50-vuotishistoriikki 1997 sekä helmikuussa 2007 suplementti edelliseen, näitä voi tiedustella hallitukselta

Traditioita

Lohenpaisto

Toukokuinen Lohenpaistojuhla juontaa juurensa kauas vuoteen 1948, josta lähtien perinne on lähes taukoamatta kerännyt paikalliset teekkarit kulinaariseen herkutteluhetkeen keväisessä tai syksyisessä järvimaisemassa. Paistajat ja emännät lähtevät lohenpaistomestarin johdolla kohti lähiseudulla sijaitsevaa paistopaikkaa hyvissä ajoin ja muu yleisö saapuu illansuussa tutustumaan paistamisen saloihin ja nauttimaan pöydän antimista. Välillä paistettiin vaihteeksi muikkuja, mutta juhlavuonna 2017 taas lohta. Perinne elää ja muuttuu ajan hengessä, mutta kesäinen rantakalajuhla pysyy kalenterissa.

Musta Rudolf

1980-luvulla kehiteltiin teekkarimainen juomasekoitus Musta Rudolf, jota nautitaan erityisesti Raflingeissa ja wapputempauksissa. Resepti on äärimmäisen salainen ja vain hallituksen jäsenten hallussa – onneksi, sillä sen nauttimisen seuraukset ovat joskus arvaamattomia.

Raflingit

Raflingit on historiikin mukaan ”syksyinen teekkarihässäkkä Mustan Rudolfin nauttimisen kera”. Raflingit tuo traditionaalisesti iloa ja hauskanpitoa pimeimpään marraskuuhun, ja antaa mahdollisuuden testata pikkujoulukunnon. Raflinki-traditio on jatkunut läpi vuosikymmenten, tosin välillä hieman taukoa pitäen. Raflingit voidaan pitää myös talvella tai keväällä, mutta yleensä ei kesällä. Usein mukaan on kutsuttu myös paikalliset ekonomit  ja juristit. Ja onpa useamman kerran mitelty yhdistysten välillä kultaisen sirpin laulukilpailussa - ja perimätiedon mukaan yleensä myös voitettu se!

Tarjoa itsellesi teekkarimainen tulevaisuus Lahden seudulla - liity jäseneksi LDIARYyn!

Tule mukaan paikalliseen toimintaan - yhdistyksellämme on noin 290 jäsentä ja se on Tekniikan akateemisten alueseura Lahden talousalueella. Jäseneksi voi liittyä, vaikka ei olisikaan TEKin jäsen.

Jäsenmaksu vuonna 2023 on ainoastaan 20 euroa ja yli 25 vuotta jäseninä olleet ovat loppuikänsä ilmaisjäseniä. Useimmat tilaisuudet ovat avoimia myös avecille, perhe-excursioita pyritään järjestämään vuosittain - niihin voi ottaa mukaan kuhunkin kohteeseen sopivan ikäiset lapset.

Jäsenanomuksen voit tehdä sähköisesti alla olevalla lomakkeella.

Myös Tekniikan Akateemiset TEKin ei-diplomi-insinööri- tai arkkitehtijäsenet voivat anoa yhdistyksen jäsenyyttä. Säännöt alla pdf-muodossa.

Jäsenanomukset käsitellään ja hyväksytään hallituksen kokouksessa, joita pidetään kuukauden tai kahden välein. Tieto jäseneksihyväksymisestä ilmoitetaan hakijalle kokouksen jälkeen.

Rekisteriselostus:

Yhdistyksen jäsentietoja käsitellään ainoastaan yhdistyksen toimintaa varten, eikä tietoja luovuteta ulkopuolisille. Tietoihin pääsee käsiksi jäsen itse (omat tiedot ja niiden päivitys) sekä hallituksen jäsenet. Rekisteristä vastaa yhdistyksen puheenjohtaja.

Liittymislomake

Jäsenmaksu vuonna 2023 on ainoastaan 20 euroa . Maksathan jäsenmaksusi yhdistyksen tilille FI64 1085 5001 2360 12.  Laita viestikenttään oma nimesi. Lähetämme laskun normaalisti kerran vuodessa keväällä vuosikokouksen jälkeen.